Spring naar inhoud

Klachten of problemen? We lossen het op.

Heb je een klacht? De meeste klachten en problemen lossen we samen op. Door gewoon met elkaar te praten. Komen we er samen niet uit? Dan gaan we naar de Regionale Geschillen Commissie.

Gelukkig komt dit niet vaak voor. Maar het is belangrijk dat deze mogelijkheid er is. De Regionale Geschillen Commissie bestaat sinds 1994 en is ingesteld op initiatief van verschillende huurdersorganisaties, die samen met woningcorporaties werkzaam zijn in Drenthe en Groningen:

  • Woonservice te Westerbork/Sleen
  • Woonstichting Domesta te Emmen/Hoogeveen/Coevorden
  • Lefier te Borger/Emmen
  • Christelijke Woonzorg Combinatie BCM te Stadskanaal
  • Stichting Eelder Woningbouw te Paterswolde
  • Woningstichting De Volmacht te Gieten
  • Stichting Woonborg te Vries
  • Stichting Actium te Assen
  • Stichting Verzorgd Wonen SHBB te Borger

Onafhankelijk

De commissie is onafhankelijk en onderzoekt gemelde geschillen tussen huurder en verhuurder. Vervolgens adviseert de commissie de verhuurder over de afhandeling van de klacht. Let wel: in eerste instantie is de Regionale Geschillen Commissie er voor de huurder. Die kan er zijn of haar verhaal kwijt en is verzekerd van een serieuze en objectieve afhandeling van de klacht.

Samenstelling commissie

De commissie bestaat uit 3 leden:

  1. een lid voorgedragen door de woningcorporaties
  2. een lid namens de huurdersorganisaties
  3. een gezamenlijk - door deze twee leden - gekozen lid

Dit laatste lid is tevens voorzitter. Daarnaast zijn er plaatsvervangende leden die zittende commissieleden vervangen bij verhindering.

Tevreden huurders

Corporaties zien het liefst alleen maar tevreden huurders. Daarom doen we ons werk zo goed mogelijk. Soms kan er daarbij iets misgaan. Want; waar gehakt wordt, vallen spaanders. Dat kan leiden tot een conflict, waarover je verhaal wilt halen.

Wanneer dien je een klacht in?

Je kunt een klacht indienen, als je niet tevreden bent over de handelswijze van SEW. Je hebt bijvoorbeeld herhaaldelijk een verzoek gedaan, maar geen reactie gekregen. Of je bent van mening dat er onvoldoende moeite is gedaan om een probleem op te lossen. Het kan ook zijn dat jij vindt dat je niet correct behandeld bent. Ben je het niet eens met de afhandeling van jouw klacht door SEW? Dan is er sprake van een geschil.

De procedure

Dit geschil kun je voorleggen aan de Regionale Geschillen Commissie. Zij onderzoeken jouw klacht zorgvuldig. Ook vragen ze uitgebreide informatie bij ons op. Daarna word je uitgenodigd om jouw klacht mondeling toe te lichten. Dit gebeurt in een zitting, waarin zowel de klager als de corporatie hun zegje kunnen doen. De Regionale Geschillen Commissie komt daarna met een eindadvies, wat in praktisch alle gevallen door de directie van de corporatie wordt opgevolgd.

Meer weten? Bekijk het Klachtenreglement Regionale Geschillen Commissie.

Klacht indienen?

Voor het indienen van een klacht neem je contact op met:

Regionale Geschillen Commissie
p/a Postbus 190
7900 AD HOOGEVEEN

samen@geschillenbehandelen.nl

www.geschillenbehandelen.nl